W124 – Twoja baza wiedzy o legendzie

Znajdź konkretny artykuł wybierając kategorię z naszej bazy wiedzy

Mercedes W124 200D - Jaki akumulator wybrać?

🔧 Części do W124

Oryginały, zamienniki i rarytasy. Pomagamy znaleźć i wybrać najlepsze części, by Twój „Baleron” działał jak w dniu, w którym opuścił fabrykę.

🛠️ Naprawa W124

Krok po kroku przez najczęstsze usterki i bolączki modelu. Z naszymi poradnikami wiele napraw wykonasz samodzielnie we własnym garażu.

🔩 Silniki W124

Oryginały, zamienniki i rarytasy. Pomagamy znaleźć i wybrać najlepsze części, by Twój „Baleron” działał jak w dniu, w którym opuścił fabrykę.

Najważniejsze pytania i odpowiedzi (FAQ)

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z W124

Wyprodukowanych egzemplarzy. Ta liczba to nie przypadek – to dowód na zaufanie milionów kierowców do pancernej inżynierii i ponadczasowego designu, które uczyniły W124 globalnym fenomenem.
Kilometrów na liczniku. Magiczny przebieg, który dla wielu silników Diesla w W124 jest dopiero początkiem drugiej młodości. To symbol jakości, o której dzisiejsze samochody mogą tylko pomarzyć.

Koszty utrzymania W124 są zaskakująco rozsądne, głównie dzięki dostępności części zamiennych i prostej konstrukcji, która pozwala na samodzielne wykonanie wielu napraw. Kluczowy jest jednak stan wyjściowy egzemplarza – zakup zadbanego auta pozwoli uniknąć lawiny kosztownych napraw w przyszłości.

To odwieczna debata! Za pancerne i niemal niezniszczalne uchodzą wolnossące silniki diesla (np. 2.5D, 3.0D), które potrafią pokonać ponad milion kilometrów. Wśród jednostek benzynowych, dużą popularnością i dobrą opinią cieszą się silniki M103 i M104 ze względu na świetną kulturę pracy i niezłą dynamikę.

Zdecydowanie tak! Wielu właścicieli z powodzeniem używa W124 na co dzień, ceniąc sobie legendarny komfort, bezpieczeństwo i niezawodność. Należy jednak pamiętać, że to samochód mający swoje lata i wymaga regularnej troski oraz prewencyjnej wymiany zużywających się elementów, aby być pewnym środkiem transportu.

Różnice są znaczące. Kombi (S124) standardowo wyposażone było w samopoziomujące zawieszenie tylnej osi (NIVO), które jest fantastyczne, ale jego serwis bywa droższy niż w przypadku standardowych amortyzatorów. Coupe (C124) z kolei, ze swoimi drzwiami bez ramek, wymaga szczególnej dbałości o stan uszczelek i mechanizmów podawania pasów, by zachować ciszę i szczelność we wnętrzu.